pakaian seragam tentera penuh 3.0~"Berdoa dan berdoa dari semua pihak pada bila-bila masa"

Pakaian seragam tentera penuh 3.0~"Berdoa dan berdoa dari semua pihak pada bila-bila masa"
Efesus 6:18-20

Rasul Paulus menasihati orang-orang percaya untuk mengenakan seluruh perlengkapan senjata Allah, yaitu kebenaran-Nya, kebenaran-Nya, Injil damai sejahtera, iman, dan Firman Allah. Semua ini diberikan Allah kepada kita, supaya dengan itu kita dapat melawan syaitan.mampu berdiri di bawah serangan.  Tetapi hanya memakai perisai rohani tidak mencukupi!  Kita juga mesti berdoa.  Dalam amalan iman Paulus, doa berkait rapat dengan mengenakan seluruh perisai yang Tuhan berikan kepada kita.

 Paul berkata di sini "berdoa pada setiap masa dengan segala doa dan permohonan." Paul di sini menerangkan bagaimana kita harus berdoa, iaitu, berjaga-jaga. Justru kerana kepentingan doa yang Paul meminta gereja Efesus untuk berdoa untuknya. Dia secara khusus menyebut Dua perkara doa khusus: Satu ialah memberinya "fasa bicara" dan "keberanian untuk menyuarakan misteri injil", iaitu, berani dan cukup bijak untuk memberitakan Injil dengan sewajarnya. Paul berharap agar orang-orang percaya di Efesus akan sentiasa Dalam perkhidmatan penyembahan gereja, doa-doa dipanjatkan kepada Tuhan untuk semua orang kudus dan untuk dirinya sendiri.  Paulus menyebut prinsip-prinsip doa: Pertama, bergantung pada Roh Kudus.  Doa bukan hanya tentang membawa keinginan hati anda kepada Tuhan, tetapi yang lebih penting, ia adalah mengenai mendengar suara Roh Kudus dan membiarkan Dia membimbing kita untuk berdoa mengikut kehendak Tuhan.  Kedua, berdoa dalam pelbagai cara pada setiap masa.  Bukan sahaja berdoa dalam mesyuarat doa, atau hanya berdoa di gereja, tetapi pada bila-bila masa; apabila orang lain memerlukan, berdoalah untuk mereka dengan segera.  Ketiga, berhati-hati dan tidak jemu di sini.  Doa mesti berterusan. Alkitab mengajar kita untuk berdoa secara berterusan dan berterusan, dan berdoa tanpa jemu sehingga Tuhan melaksanakan kehendak-Nya.  Akhir sekali, berdoa untuk hamba Allah.  Sebaik sahaja kerja Roh Kudus bermula, pertempuran menjadi lebih dan lebih sengit; sasaran pertama serangan syaitan selalunya adalah hamba Tuhan.

 Kita bukan sahaja perlu berdoa untuk semua keperluan kita sendiri, tetapi Paulus juga mengingatkan kita untuk memohon syafaat dengan Tuhan Bapa Syurgawi untuk pendeta dan saudara dan saudari. syaitan.Jadikan kami penakut dan tertekan.  Mintalah Tuhan untuk membantu kita mengingati hamba-hamba-Nya supaya mereka menjadi kuat bagi Tuhan dalam medan perang rohani.  Kita mesti berdoa dan memohon syafaat untuk pendeta kita supaya mereka boleh menerima bimbingan Tuhan, menjadi berani dan tidak takut dalam semua situasi, dan tahu bagaimana untuk memberitakan Injil Yesus Kristus dengan berkesan dan memberi kesaksian tentang Kristus.

18028024
大斋节第一主日
保龄球🎳笔录和心得。

评论

此博客中的热门博文

诗巫西教区联合崇拜【青少年大会】柳子駿牧师分享《越活越假好累喔》

活出向前迈进的生命